Kladdkakemuffins

*2 ägg
*2 dl socker
*100 g smör
*1½ dl mjöl
*3 msk kakao
*1 tsk vaniljsocker

- Smält smör och häll i alla ingredienser, rör om och testsmaka om man vill ha i mer vaniljsocker eller kakao. Rör om så det inte finns några klumpar i smeten och häll sedan upp i former. Antingen muffinsformar om du vill göra kladdkakemuffins eller en vanlig kakform med bakplåtspapper i botten (kakan är kladdig) om man bara vill ha vanlig kladdkaka. Ställ in mitt i ugnen på 150 grader. Låt stå i 30 min för kladdkaka och 25 min för kladdkakemuffins.
Klar!

Idag när jag kom hem från skolan gjorde jag kladdkakemuffins, det är ett enkelt recept och hur gott som hellst! Resten av tiden har jag suttit vid datan lite och pluggat engelska. Jag har engelska läxförhör imorrn och på torsdag har jag prov. Vad har hänt med vädret egentligen?! Hela helgen och förra veckan var det underbart sommarväder och nu har det regnat i två dagar, vad händer? Bort med det tråkiga regnet och in med den varma solen!

Just nu är jag trött och nästan helt slut, jag har inte sovit så mycket i helgen.. Oftast när jag är trött så brukar jag vara flum eller tjurig, idag var jag flum den mesta tiden men ibland blev jag lite irriterad men de gick över.

Igår fick jag reda på några provresultat:
so - vg
spanska - vg+
musik - mvg

Jag är riktigt nöjd med musik provet men jag kunde faktiskt ha svarat på en fråga till så det blev yttligare någon poäng men men. Jag blev lite besviken på mitt spanska prov, jag fick 6 poäng från mvg. Jag har jämt fått mvg på mina spanska prov förutom ett, så jag hoppas det här inte sabbar mitt betyg som är mvg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0