Beautiful girls, why do you hide yourself?


Gud vad trött jag är säger jag bara, vad är det för mening?
Varför klär alla upp sig så mycket och sminkar sig med flera lager med foundation, puder och rouge? Varför smörjer vi in våra läppar med foundation och varför kletar vi på massa kladdig kajal och mascara på ögonen för? Vilken kille vill ha en tjej som ser ut så egentigen? Det är dags att börja tänka efter!

En kille vill inte ha någon tjej med brunkräm över hela jävla ansiktet, de vill kunna pussa dom utan att bli helt bruna efteråt. Vad är det för fel på vårat samhälle? Vi vill försöka se bra ut så vi sminkar oss så vi knappt syns, det är som en mask?!
En kille vill inte ha någon tjej med äckligt löshår som bara hänger? De vill att vi ska vara naturliga och vackra som vi är! Vi behöver ingen mask för att bevisa att vi är fina, det är vi ändå! Varför kan ingen bara förstå det...

Det är dags att sluta med det här nu tjejer...
Ni är vackra ändå!

plus att jag är förbaskat trött på alla som säger att dom är så himla perfekta och att alla vill ha dom m.m. Ingen är perfekt, fatta?! Även fast vi kanske inte tänker på det så finns det alltid en hake. Visst, självförtroende är bra, men mycket självförtroende är inte bra alls! Varför gå runt och säga saker som - jag är bäst, kolla på mig jag är snyggast, jag är perfekt, alla vill vara som mig? Innerst inne är det inte så, alla har någonting som dom vill ändra?

Den här texten är absolut inte till någon/några speciella, jag skrivet bara vad jag tycker!
Jag är själv såhär, jag kan inte sluta med foundationen och löshåret och jag
har inte fattat att det är sjukt äckligt förens nu. Så nu blir det förändring!
Bort med den äckliga fjortisranden och fram med ditt naturliga jag! :)

Kommentarer
Postat av: JESSICA

asså löshår är inte äckligt? allvarligt? de är lika rent som ditt vanliga hår.. fattar inte varför folk säger att löshår är äckligt.. dom som har bra självförtroende mår mycket bättre, det är väl bättre att dom vågar visa sig själva och allt än att sitta gömd i sitt rum med en påse över ansiktet? lix det är inge fel.. och dom får väl sminka sig om dom dill lix.. en grej som dom kanske tycker om och vill göra, du får sluta om du vill men dom andra kanske vill forsätta och bara för att man har foundation betyder det inte att man alltid har en fjortisrand..? ;s

2009-05-25 @ 00:21:58
URL: http://josselio.blogg.se/
Postat av: aaaaamanda

det är bra att du har ändrat dina tankar! du är så här mycket sötare nu! (:

2009-05-26 @ 18:58:01
URL: http://bananbitte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0