Mycket att göra - dålig uppdatering.

Oj, det var jätte lång tid sen jag bloggade senast. Jag tror det var i söndags som sista inlägget kom och nu är det liksom torsdag kväll. Måndag eftermiddag åkte jag och pappa in till tandläkarn i örebro, usch ja. Jag fick tandställning där uppe. Men glad är jag för det ! ((:  För annat gick måndag och tisdag jätte snabbt.
 
Sen kom den stora dagen. Jag sov hos mormor natten till onsdag och gick upp 4:25 på morgonen/natten och gjorde iordning mig och åt en lasange-bit till frukost. Vi åkte hemifrån klockan 5 och var vid skolan tio - kvart över 5. Där träffa jag Linn, Elli, Tilde, Jossan, Johanna, Josse, Kamilla, Therese, Amanda m.m. Vi hoppade på en buss och satt och längst bak. Bussen gick kl 5:30 som det var sagt att den skulle gå. På bussen blev det massa skoj med sång och skratt. Indiana Jones spelades på tvn också, men det var ingen som var intresserad av den så vi satt och snacka ist. Efter 4 timmars bussresa var vi framme i sälen. Jag och Linn gick till uthyrningen och tog våra saker och sedan lämnade vi våra väskor i värmestugan. Vi träffade på Emma Kiel och Linn Ahlberg påväg till värmestugan också, så vi va med dom. När vi lämnat väskorna tog vi knappviften till Tandådalen, för Linn sa att det fanns en bra barnbacke där så jag kunde lära mig åka skidor. När vi kom fram till Tandådalen såg Linn att det inte alls var den backen hon tänkte sig, men vi åkte den ändå. Sen gick vi till lunch stugan och satt oss och vänta på att bufeet skulle öppna. När vi vänta kom Elli, Johanna, Therese och Amanda förbi och fråga mig om jag ville följa med dom och åka en backe, och jag sa ju såklart ja! ((: Vi tog ankarliften upp i en backe, och liften åkte bara längre och längre upp. När vi gick av liften såg vi att det var en svart backe som vi hade hamnat i, så det fanns inget annat sätt att ta sig ner på än att åka. Jag som inte hade åkt nån annan gång en den som jag nyss åkte i barnbacken va lite (jäääääätte) skraj. Men det gick bra. Tjejerna lärde mig hur jag skulle göra och så hjälpte dom mig. Det gick faktiskt jätte lätt att lära sig tycker jag, även fast jag ramla några gånger. Jag klara mig mycket bra ner och sen åt jag med dom. Det var taco buffé som stod på bordet!
Efter maten kom Linn, Linn och Emma fram till oss och fråga om jag skulle åka med dom eller om jag skulle åka med dom andra. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt men jag sa att jag skulle åka med dom andra eftersom jag ville åka lite mer, för innan lunchen när jag var med Linn, Linn och Emma så hade vi åkt 1 barnbacke på flera timmar, kul? nej..
Så jag stanna med Elli och dom, lunchen blev massa kul skratt och sen bar vi iväg i backarna. Vi åkte nästan bara svarta backar och det gick suveränt! Jag blev bättre och bättre och det var så himla kul. Klockan blev mycket och det var dags att åka hem igen, buhu, jag ville ju åka mer! :( haha. Bussen hem va nästan likadan som dit resan. När vi kom hem va alla helt utpustade och trötta. Det här var den bästa dagen sen dominikanska republiken asså, det va så himla roligt och jaa ! Bilder kommer!
Tack för en underbar dag tjejer! :'D <3

Idag är det torsdag och nästan ingenting hände i skolan, jo förutom kemiprovet som inte gick något vidare.. Men godkänd blev jag iaf, *puh* . Åkte sedan hem till mormor och morfar efter skolan och åt mat, sen kom pappa och hämtade mig.

Nu blir det sängen.
Love, din. <3
//F.


mobbas inte för bilden, :( jag hade ramlat några antal gånger där och jag hade inga glasögon.


Underbart var dt. <3


Ojdå! orkade ni läsa allt?!
dominikanska <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0